fredag 1. februar 2013

Hjem til meg av Trude Marstein.


Som dere vet så tror jeg at mange av dere vil like Hjem til meg.

Jeg håper mange av dere fikk lyst til å lese denne boka etter samtalen vi hadde om den i klasserommet i går. Litt av vitsen med den seansen var å gi dere leselyst og mulighet for å delta i faglig samtale om litteratur.
Det ble mange gode innlegg fra de som deltok.
Delta i samtalene! Lytt og snakk! Det er lærerikt og dessuten en god måte å få vist kompetanse på.

Stå på les og blogg. Jeg håper at dere har ambisjonene helt fram til utdelingen av prisen 7.Mars.

1 kommentar:

  1. Ettersom jeg har trøbbel med innlegg, skriver jeg mitt innlegg her: "det siste du skal se er et ansikt av kjærlighet"får meg til å tenke over både hvordan vi systematiserer og organiserer samfunnet vårt, og hvordan vi egentlig handler mot hverandre i landet som får toppkarakterer på indekser som måler livskvalitet og lykke. At boka setter i gang slike refleksjoner i leserens hode, viser at teksten tar et langt steg i retning samfunnsengasjert litteratur, og det er flott gjort i disse selvutleverende og intimitetsforherligende tider. Det anbefales på det sterkeste! Les, les og les!

    SvarSlett