fredag 4. januar 2013

Godt nytt lese-år!

Vel møtt her på bloggen og på skolen etter en lang og god juleferie! Det er jo ofte slik at man tror man skal få lest mere i ferien enn man i virkeligheten får gjort!  Jeg har kost meg med å lese Hoff Evjemos bok "Det siste du skal se er et ansikt av kjærlighet", som jeg snart er ferdig med. En god samtidsdokumentasjon, syns jeg! Da er jeg halvveis i de åtte bøkene vi skal lese. Den neste jeg skal ta fatt på er "Hula- Lou", det er jo en stor fordel at vi har lest den før kritikerfadderen vår kommer i januar! Etterhvert som dere får lest flere av bøkene opplever dere hvor forskjellige de er, og dere opplever at dere kan sammenlikne både innhold og måter å skrive på! Og jeg er helt sikker på at dere bruker mange nye ord og begreper når dere snakker om bøkene og diskuterer med hverandre! Fortsett med det! Husk på at det aldri er noe fasitsvar i forståelsen av en roman! Boka blir til i møtet med deg som leser den!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar